Kick-off Ride for the Roses - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu Kick-off Ride for the Roses - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Kick-off Ride for the Roses

Blijf op de hoogte en volg Ilja

09 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hi allemaal,

Even een kort verslagje, omdat gister het eerste belangrijke event van mijn stage heeft plaats gevonden: de kick-off van Ride for the Roses bij onze hoofdsponsor, de Orco Bank. Afgelopen weken heb ik me hier voornamelijk mee bezig gehouden en had dus ook veel zin in deze dag. Dit evenement was voornamelijk bedoeld om via de media te laten weten dat de Ride for the Roses er weer aankomt en wat voor nieuwe dingen we dit jaar gaan doen. Ik heb jullie al verteld dat we bezig zijn met het organiseren van een spinning marathon, dit werd gister geintroduceerd. Zie het Antilliaanse dagblad voor een foto en tekst: http://www.antilliaansdagblad.com/images/stories/adnews/2012/november/09-11-12/P05.pdf

Daarnaast is het nieuwe t-shirt van Ride for the Roses en het wielershirt van de Uphill Challenge gepresenteerd. Ook is het nieuwe concept: call center om kleine sponsoren/donaties te werven, uitgelegd door een van de bestuursleden. Mensen die geld doneren via het call center krijgen een autovlaggetje van Ride for the Roses. Ik ben erg lang bezig geweest om deze vlaggetjes (goed) te bestellen, dat ging namelijk allemaal niet zo van harte. In eerdere verslagen heb ik dit volgens mij ook al verteld. Gister hadden we dus een geknutseld vlaggetje, in plaats van al een echt goed autovlaggetje. Op deze site stond ook nog een leuk nieuwsitem over gister: http://www.versgeperst.com/sport/180340/ride-for-the-roses-hoopt-op-6000-deelnemers.html

Voor de spinningmarathon: Spinergy for the Roses, hebben we al een aantal vergaderingen gehad. Marcel, die voorzitter is van dit team, had Laurens Hillmann (voorheen een stagiaire bij Ride for the Roses en Amstel Curacao race en nu werkzaam voor Indoor Cycling for the Roses in Nederland) uitgenodigd om ook een vergadering bij te wonen. Hij heeft zijn ideeen kunnen vertellen over een spinningmarathon en ons verder kunnen helpen. Gister was hij ook bij de kick-off en Marcel begon al te grappen dat ik in Nederland maar bij Laurens moest gaan werken/stage lopen. Wie weet...

Gister was er ook een spreker op de kick-off: Olaf-Marijn de Leur (http://www.speakersacademy.nl/speakers/olaf-marijn-de-leur) dit is een heel inspirerende man. Hij heeft kort verteld wat hij heeft meegemaakt: hij heeft kanker overleefd en dit heeft hem sterker gemaakt. Ik was ontroerd door zijn verhaal, over mijn hele lichaam had ik kippenvel bij het zien van een diashow met foto’s van zijn strijd tegen kanker. Op dat moment was ik eigenlijk heel blij dat ik bij Ride for the Roses betrokken ben en ook een steentje kan bijdragen aan awareness creeeren in Curacao voor kanker en de leefomstandigheden beter maken voor patienten. Niet alleen ik was ontroerd door zijn verhaal, ook mijn huisgenootje Charissa (die deed de catering met haar stagebedrijf bij ons op de kick-off) was onder de indruk van zijn verhaal.

Ik zal wel wat foto’s plaatsen op mijn picasa van gister, dan hebben jullie ook een beetje een indruk van hoe het eruit zag. Jullie kunnen me ook spotten met mijn persoonlijke Ride for the Roses polo, ik hoor nu dus echt bij het bestuur! Picasa: https://picasaweb.google.com/113401049742732306191/Curacao?authkey=Gv1sRgCNjwk7TivoycMw

Naast mijn stage heb ik niet echt een bewogen week gehad hier op het eiland. Ik vermaak me nog steeds, maar zou toch ook best een koud dagje hier willen hebben om even lekker op de bank te kruipen voor een film met een kop thee en chocola haha.

Heb trouwens wel met mijn eerste dames hockeywedstrijd verloren. Ik vond het spel persoonlijk bijzonder slecht, maar het is ook lastig om met allerlei verschillende niveaus goed te kunnen hockeyen.

Oh en voor de Rimini-meiden, we hebben daar toch zo meegeblehrd met Torn van One Direction? Ik heb mijn vrouwelijke huisgenootjes ook in the mood weten te brengen voor dit liedje. Ze hebben hier op het eiland best vaak life bandjes waar je een request kan aanvragen, heb nu al 2x Torn aangevraagd, maar ze kennen het liedje niet zo goed. Een bandje ging het toch, na youtube geluisterd te hebben, proberen te zingen, maar eigenlijk zongen ze vreselijk tegen de maat in. Maar ze gaan hem oefenen, zodat ze hem de volgende keer wel kennen. Ben benieuwd!

Nou dit was mijn verslag weer, ik vind het leuk om jullie reacties te lezen (anders kan ik net zo goed niet schrijven haha).

AYO & BON WIKENT (yes het is weekend!)

Liefs

  • 10 November 2012 - 06:31

    Amber:

    THOOOORRRNNN! Haha jeetje, wij kunnen ook concert geven, klinkt dan vast beter :p lekker bezig Il & zeker die laurens contacten als je terug bent voor misschien wel een leuk baantje! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Mijn naam is Ilja Dijkstra, geboren in Apeldoorn en woon sinds 3 jaar in Amsterdam. Voorlopig wil ik deze mooie stad zeker niet verlaten, maar wel wil ik graag voor 5 maanden afscheid nemen van deze stad om mezelf te ontwikkelen door middel van een buitenlandstage. Deze zal ik gaan doen in Curacao bij een groot evenement, namelijk: Ride For The Roses (http://www.ridefortheroses.net/). Op deze site zal ik updates geven van wat ik allemaal meemaak aan de andere kant van de wereld en hoe ik het ervaar om 5 maanden weg te zijn van vrienden/familie/vertrouwde omgeving.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 12636

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 24 Februari 2014

Curaçao again

07 September 2012 - 30 Januari 2013

Curaçao it is!

Landen bezocht: