Feestdagen, Fuikdag & de Ride - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu Feestdagen, Fuikdag & de Ride - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Feestdagen, Fuikdag & de Ride

Blijf op de hoogte en volg Ilja

06 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Dushi's,

Het is alweer bijna een maand geleden sinds de laatste update, dus voor de drukte van de Ride ga ik jullie nog even een update geven van de afgelopen weken op het eiland.

Na alle bezoekjes hebben we een paar weekenden redelijk rustig aan gedaan waarin we een superleuke duik hebben gemaakt. We moesten met onze gear via rotsen naar beneden klauteren om vervolgens golvend water in te lopen. De foto’s stonden al op picasa voor de liefhebbers.

De feestdagen zijn natuurlijk ook geweest. Op Curaçao is het dan één groot feest, want er zijn onwijs veel BN’ers op het eiland die ook optreden. Wij zijn niet al die feestjes af gegaan, maar hebben er wel een paar bijgewoond. Zo hebben we flink staan springen en beuken bij The Opposites en hebben we onwijs hard mee staan zingen bij het concert van Xander de Buisonje. Dit concert hebben we ook ‘gratis’ bij mogen wonen, want Amber had 2 tickets gewonnen. En ja, dit was weer via de radio ;-)! En Afrojack kwam ook nog even langs, dus dat feestje hebben we dan toch ook maar even bezocht. En nu niet denken dat we enorm gefeest hebben, want in december kan je denk ik elke dag wel naar een feestje dus dat valt bij ons allemaal nog mee!

Met kerstavond hebben we lekker gegeten met de Familie Wilbrink. Nog bedankt voor de gezellige avond! Op eerste kerstdag hebben we lekker thuis gegeten en tweede kerstdag een uitgebreid 6-gangen diner bij ons favo restaurantje; Scuba Lodge. Verder hebben we met kerst rustig aan gedaan en een beetje uitgerust.

Oud & Nieuw hebben we ook goed gevierd. Hier is oud & nieuw net koninginnedag, om half12 is iedereen vrij en dan gaat iedereen naar verschillende pagara party’s, wij dus ook. Wij zijn naar Pietermaai gegaan om een (?)miljoenenklapper af te zien gaan. Wat een rook en geur, onze tassen stinken er nog naar! Iedereen liep achter de 1,8km lange pagara aan richting het centrum waar een flink feest aan de gang was. Aangezien wij zwart van de rook waren, zijn wij maar even naar huis gegaan om ons op te frissen om vervolgens weer richting Punda te gaan om om 19.00u Europees Nieuwjaar te vieren. Dit deden we bij St. Tropez en we dachten daar mooi op het dakterras vuurwerk te gaan kijken, totdat iemand aan ons vroeg: “mag ik vragen wie jullie zijn? Jullie zijn bij ons thuis”. OEPS! Plannetje mislukt, dus ‘helaas’ gewoon vanaf de begane grond het vuurwerk gezien. Vervolgens zijn we lekker uit eten gegaan en daarna met een fles champagne naar de Pontjesbrug gegaan om daar om 00.00u het vuurwerk te zien. Wat een mensen waren daar op die brug en wat typisch Antilliaans dat iedereen z’n tafeltjes en stoeltjes meeneemt en daar al een paar uur gaat zitten wachten. Na de champagne geknald te hebben om 00.00u zijn we naar Wet ’n Wild gegaan om daar het feestje verder te vieren. Superleuke avond gehad! Voor ons was dit hoe je oud en nieuw moet vieren op Curaçao: met de voetjes in het zand aan het strand.

Vorig jaar heb ik de nieuwjaarsduik gemist, dus dit jaar moest en zou ik er zeker bij zijn. Dus Amber en ik hop de auto in op 1 januari en we hebben het geweten. 2000 man met een unox muts het water in. Superleuk om mee te maken! En het was duidelijk een oerhollands feestje, want alle foute Nederlandse muziek is voorbij gekomen en alle Nederlanders hebben de polonaise op het strand gedaan.

We hebben in de tussentijd ook twee van onze gewonnen dinerbonnen gebruikt. Één keer hebben we bij Cabana bij de Fish Market gegeten; echt een superleuk concept en heerlijk gegeten. Er staan wat foto’s van op Picasa. Ook hebben we bij Fort Nassau gegeten met een supermooi uitzicht. Bij Fort Nassau zal op 18 januari ook een van mijn evenementen zijn, dus het was leuk om daar alvast weer een keer geweest te zijn.

En dan is er nog één feestje waar ik jullie absoluut iets over moet vertellen: FUIKDAG! Wat is dit toch één groot feest en dit is toch ook wel weer het hoogtepunt van alle feestjes so far. Vorig jaar was Fuikdag voor mij een primeur, dit jaar heb ik het voor de tweede keer mee gemaakt. Het was weer net zoals vorig jaar een ongeorganiseerde chaos, maar we hebben ons onwijs vermaakt. We zijn in het water begonnen met drijven op onze noodles, vervolgens hadden we een luchtbed en band en uiteindelijk hebben we vrienden gemaakt met jongens die een opblaasboot en 4 lounge stoelen hadden. Prima voor elkaar dus! Dit jaar hadden ze een enorme DJ Booth gebouwd in het water en daarvoor kon iedereen zwemmen/drijven. Als je geen idee hebt wat Fuikdag is, moet je dit zeker even op youtube opzoeken, want de paar foto’s die ik gemaakt heb zeggen nog niets.

En dan is er naast al het moois dat dit eiland te bieden heeft natuurlijk ook nog het werk waarvoor ik hier gekomen ben. Het gaat goed met ups en downs, maar dat hoort erbij. Het is januari dat betekent dat deze maand vol in het teken van de Ride for the Roses staat. Afgelopen weken heb ik het al aardig druk gehad en ik merk echt dat het nu moet gebeuren. Helaas is nog niet alles geregeld, maar morgen begin ik weer vol goede moed, zodat ik zeker weet dat alles goed gaat komen. Komende vrijdag is het eerste event al; The Climb to the Roses. Bij dit evenement gaat een man 10x de Christoffelberg oprennen binnen 10 uur op 10 januari en haalt hier minimaal 10.000 gulden mee op. Dit allemaal in het teken van het 10-jarig bestaan van de Ride. Ook is die avond de vrijwilligersborrel, daar heb ik alweer zin in. Als alle vrijwilligers bij elkaar zijn, gaat het allemaal weer wat leven op het eiland en heeft iedereen weer zin in alle Ride for the Roses-events. Samen met Rieuwen doe ik veel voor de Uphill, we zijn nu druk bezig met het werven van deelnemers en ze aansporen om sponsorgeld binnen te halen. Ook zijn er trainingen bij de Fort Nassauberg waar alle deelnemers op 18 januari in 4 uur zo vaak mogelijk die berg op gaan fietsen. Het zijn rondes die de deelnemers fietsen waarbij de steilste helling 21% is, pittig dus. Tijdens de trainingen zei ik tegen Rieuwen dat ik toch eigenlijk ook wel 1x die berg op moet. Nou ik heb het geweten… Gister stond ik klaar om naar de training te gaan, kreeg ik een bericht van Rieuwen: trek je je sportkleding aan? We gaan fietsen! Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben 1x de berg op gegaan en wat was het zwaar. Ik ben duidelijk geen fietsen want mijn beenspieren konden even helemaal niets meer toen ik boven was. MAAR wellicht ga ik dit nog een keer doen, want nu ik 1x gedaan heb, moet ik toch ook wel vaker ;-).

En nu is het weekend afgelopen, ik duik mijn bed in. Morgen weer het begin van een week werken en de ouders van Amber komen donderdag al. De tijd vliegt echt voorbij!

Dikke kus & ayo!
Ilja

p.s. foto's staan weer online op:
https://plus.google.com/photos/113401049742732306191/albums/5932845846386011073?banner=pwa&authkey=CNi94MiPrs3i6QE

  • 06 Januari 2014 - 08:39

    Lara:

    Wat een topverhaal weer! Succes de komende dagen! Dikke kus

  • 06 Januari 2014 - 14:29

    Jacqueline Wilbrink:

    Leuk verslag ilja wij vonden t ook erg gezellig geniet er nog ff van xx jac

  • 06 Januari 2014 - 15:29

    Baukje:

    Wat een feesten zeg !! En maar beweren, dat er niets is gebeurd daar. Veel succes voor de komende dagen met Ride for the Roses. En minstens nog een keer Uphill. Good luck en xxx Baukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Mijn naam is Ilja Dijkstra, geboren in Apeldoorn en woon sinds 3 jaar in Amsterdam. Voorlopig wil ik deze mooie stad zeker niet verlaten, maar wel wil ik graag voor 5 maanden afscheid nemen van deze stad om mezelf te ontwikkelen door middel van een buitenlandstage. Deze zal ik gaan doen in Curacao bij een groot evenement, namelijk: Ride For The Roses (http://www.ridefortheroses.net/). Op deze site zal ik updates geven van wat ik allemaal meemaak aan de andere kant van de wereld en hoe ik het ervaar om 5 maanden weg te zijn van vrienden/familie/vertrouwde omgeving.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 12621

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 24 Februari 2014

Curaçao again

07 September 2012 - 30 Januari 2013

Curaçao it is!

Landen bezocht: