Bezoek, drukte & premiere - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu Bezoek, drukte & premiere - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Bezoek, drukte & premiere

Blijf op de hoogte en volg Ilja

14 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Na een lange break van reisverslagen moest het er maar weer is van komen om te laten weten hoe het hier gaat. We hebben enorm veel bezoek gehad en zijn niet veel thuis geweest, dus kon nergens de tijd vinden om een reisverslag te typen, maar bij deze. We hebben al een maand niets van ons laten horen, dus nu alvast excuses voor als het verslag te lang wordt, want er is zoveel gebeurd in de tussentijd!

Een maand geleden waren Lisette en haar broer, Jan, op het eiland voor bijna twee weken. We hebben het enorm gezellig gehad en veel dingen gedaan. Bij de eerste ontmoeting op het eiland hebben we ze meteen een weekplanning mee gegeven met wat we allemaal wel niet zouden doen. Dit kwam neer op: cinco, uiteten, full moon party, zanzibar met aansluitend happy hour, grote knip en playa lagun en als afsluiter uiteten bij de kleine wereld. Al deze dingen hebben we ook goed gedaan, zo hebben web bij Zanzibar op zaterdag afgesloten en de tent aan geveegd. Lisette en ik hebben nog met 2 Antilliaanse jongens staan dansen die echt suuuupergoed konden dansen. Jan heeft me nog een keer aan mijn arm weg gesleurd bij Full Moon. Amber en ik aan het ouwehoeren op de terug weg van Full Moon, noem het allemaal maar op. Jullie kunnen vast zelf ook een groot deel invullen ;-).

Tijdens die week was ook Amber haar opening van de Curaçao Beach Boulevard. Een toppertje is het, want de avond is smooth verlopen, er waren veel gasten en het was goed geregeld. Ik was hostess en heb Amber die avond dus ook geholpen. Als jullie benieuwd zijn wat Curaçao Beach Boulevard is, check dan even: https://www.facebook.com/blvdcuracao en http://www.blvdcuracao.com/

Tussendoor hebben we ook nog een stunt meegemaakt ergens. Op de weg van werk naar huis hebben wij vrijwel altijd file, omdat er nou eenmaal maar een weg die kant opgaat. Langs de weg stonden een keer agenten die controle aan het doen waren. Wij hadden haast, dus pleaaaase houd ons niet aan. Nou jullie raden het al, na 20 auto’s doorgelaten te hebben werden wij natuurlijk weer staande gehouden. Gelukkig alleen een controle en was alles in orde. Maar twee blonde meiden in een klein auto’tje vonden ze maar wat interessant om te checken denk ik.

Bij mij op kantoor is, net zoals vorig jaar, weer een call center ingericht om extra geld op te halen voor de Ride for the Roses. Dit brengt altijd wat langere dagen en geregel met zich mee. We hebben uiteindelijk 10.000 Nafl. Opgehaald; een stuk minder dan vorig jaar, maar we mogen er zeker blij mee zijn.

Robin, een oud teamgenootje van mij, is ook nog op het eiland geweest. Haar zus verblijft hier op het eiland dus die kwam ze even opzoeken. Natuurlijk hebben wij ook nog even een borrel gedronken en wel bij de happy hour van Zanzibar. Erg gezellig en leuk om Robin weer is te zien!

Wij zijn de eerste twee maanden veel om gegaan met jongens van defensie. Helaas zat hun periode hier erop en moesten ze weer terug naar Nederland. We hebben voor hun vertrek nog wel superleuke dingen gedaan. We zijn een dag naar de blauwe kamer en playa forti gegaan. Ik ben zowaar van 10 meter hoogte het water ingesprongen met mijn hoogtevrees! Een enorme overwinning voor mij. Maar iedereen was al een keer gesprongen en ging voor de tweede keer, dus ik moest wel. Amber ging ook zo hoppa twee keer, dus ik niet nadenken en gewoon gaan! Het allerlaatste weekend van de jongens zijn we gewoon lekker naar het strand gegaan en hebben we de famous happy hours, waar we elke week wel te vinden zijn in het weekend, afgegaan met hen. Op zondagavond was het afscheid, daar hebben we wel even een traantje weg gepinkt.

Er is nog meer bezoek geweest, namelijk mijn zus Lara!! Dat was een surprise bezoek, een dag van tevoren vroeg ze of ik het leuk vond dat ze kwam en toen heeft ze meteen een ticket geboekt. We hebben haar verjaardag hier gevierd bij Cabana. Dit was een superleuke avond met een gek einde; mijn camera werd gejat uit mijn tasje en ik wist wie het gejat had. Dus ik er meteen naartoe en aanspreken erop, ze bleven ontkennen. Zonder dat ik het direct doorhad stonden er 25 jongens van defensie achter me en waren de jongens, die de camera gejat hadden, misschien toch iets geïntimideerd. Uiteindelijk is mijn camera dus gewoon weer boven water gekomen en zijn die jongens weg gegaan. Nogmaals thanks guys voor het achter me staan ;-)!

Met Lara zijn we ook nog naar een Christmas Showcase geweest, we hebben lekker gegeten, lara is mee gegaan naar een afscheidsfeestje van de jongens van defensie, we hebben op het strand bij Blue Bay gelegen, we hebben een dagtrip naar Cas Abou en Porto Marie gemaakt. Ook hebben Amber en ik Lara ‘The Huger Games’fan gemaakt door haar snel de boeken te laten lezen. Deel 2 van de film kwam namelijk in de week dat Lara er was uit in de bioscoop. Lara had de boeken natuurlijk als een speer uit en toen zijn we naar de bios gegaan. Lara heeft ook het openbaar vervoer ontdekt hier wat resulteerde in een uur(!) wachttijd! Ik heb ook nog met Lara het hele eiland rond gereden, dus zo heeft ze in een aantal dagen toch bijna heel Curaçao gezien. Als afsluiting hebben we met Lara sinterklaas gevierd met een dobbelspel, pepernoten en chocolademunten. Ook hadden we sushi gehaald, mmmm. ’s Avonds hadden we nog een afsluitend drankje bij Zanzibar gedaan, komen we thuis: SHIT, sleutel ligt nog binnen en wij staan buiten met de deur op slot. Allemaal goede en slechte ideeën kwamen bij ons op en toen zei amber weet je wat ik breek het raam wel open. Ondertussen was ik nog bij een andere deur met een draadje het slot open proberen te maken en ineens horen Lara en ik “ik heb hem!!” en toen stond Amber alweer binnen.

Toen Lara hier was, was ik ook erg druk met de voorbereidingen van de première van de film ‘Hoe duur was de suiker’ op Curaçao. Deze film was beschikbaar gesteld door The Cinemas als première film waarbij alle opbrengsten naar de Ride for the Roses zouden gaan. Wij moesten dus wel alles zelf organiseren, maar alle opbrengsten van de kaartverkoop was ook voor ons. Ik heb het hier nog redelijk druk mee gehad, maar ik dacht dat alles wel redelijk geregeld was. De hoofdrolspeelster Yootha Wong Loi Sing zou voor de première naar Curaçao komen en zij zou begeleid gaan worden door iemand. Uiteindelijk heb ik aangeboden om dit te doen. Ik had een aantal dingen over gedragen aan Michelle en Ferdi, zodat ik tijd had om Yootha dingen te laten zien en haar overal naartoe te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Dinsdag kwam Yootha aan op het vliegveld en stond ik haar op te wachten. Ik had de film nog niet gezien, dus de dagen dat ik met haar op stap was leerde ik haar kennen als Yootha en niet als bekende actrice. Ze is een superleuke, gekke meid die doet wat ze wil. Amber en ik hebben haar ook meegenomen ’s avonds naar leuke tenten waar we lekker hebben gedanst. Donderdag was de première en het was toch wel gek om Yootha dan ineens op het witte doek te zien als actrice. Helaas heb ik de film nog niet goed kunnen zien, doordat ik tussendoor van alles moest regelen, dus ik moet de film maar snel goed zien. Overigens was de première druk bezocht, daar was ik enorm blij mee. Er zijn ongeveer 350 kaarten van de 400 verkocht. Helaas stond niet alles op tijd klaar, hier was ik echt niet blij mee. Aan het begin van de avond was ik dus nogal gestresst omdat alles te laat was toen er al gasten kwamen. Uiteindelijk heeft iedereen, geloof ik, wel een leuke avond gehad en daar gaat het om. En Amber heeft mij enorm goed geholpen, daar hoefde ik gelukkig niet naar om te kijken. Dat hebben we hier wel gemerkt, hoeveel we op organisatorisch gebied op elkaar lijken. We denken hetzelfde en kunnen van elkaar op aan, dat is echt heel erg fijn. Maar het organiseren van de première en het begeleiden van de actrice tegelijk was niet de beste keuze. Hierdoor heb ik wat steken laten vallen en was niet alles op en top georganiseerd. Dit is voor mij een goed leerpunt voor de volgende keer.

Foto’s van deze avond kunnen jullie trouwens zien op: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.710354648988513.1073741827.172778562746127&type=1 of ga even naar www.facebook.com/ridefortheroses

Tot slot moet ik jullie nog leuk nieuws vertellen. Amber en ik zijn nummer 1 winnaars op de radio geworden haha. Ik had al een etentje gewonnen op de radio, maar daar kwam laatst nog een bij. Je moest raden hoe zwaar een vis was en ik zat er het meest dichtbij. Dus die was al in the pocket! De volgende week ging amber meedoen aan de introquiz op ParadiseFM, zij had het intro geraden en won dus al een etentje en op vrijdag maakte ze kans op een ticket naar St. Maarten. Vrijdagochtend zaten we met z’n 6en klaar bij mij op kantoor om het intro te raden en Martijn aan de telefoon op speaker. De eerste seconde van het liedje kwam uit de radio en iedereen schreeuwde al BRUNO MARSSSS! Dus amber smsen en ja hoor, gewoon het ticket winnen naar St. Maarten! ’s Middags zijn we meteen naar het ticket office gereden om een ticket bij te boeken. We zitten nu in plaats van voor 300 euro pp voor 100 euro pp op St. Maarten. Deze trip gaan we half februari doen, lekker 6 dagen naar een ander eiland.

Nu is het zaterdag en ben ik echt onwijs kapot van afgelopen week met de première en de hectiek. Ook hebben we nu even geen bezoek, dus we kunnen lekker doen waar we zin in hebben en op ons gemakje alles doen. We hebben al besloten dat we dit weekend helemaal niets actiefs gaan doen en volgende week weer volle bak er tegenaan gaan.

Dus ik zeg ayooooo wij gaan naar het strand!
Dikke kus van ons xxxxx



  • 14 December 2013 - 17:45

    Baukje:

    Hoi meisjes,

    Hartstikke leuk verslag. Eea geeft wel veel stress natuurlijk. Maar ik (wij) vind(en) het leuk om alles
    te vernemen. Mazzlepikkies zijn jullie ook vanwege allee prijzen, die jullie daar wegkapen !!! En dus op
    naar St.Maarten. Ook leer je veel natuurlijk van gemaakte "fouten" , die je natuurlijk niet allemaal
    voor kunt zijn. Hier is het een beetje nat en koud, maar dit is vrijwel de hollandse winter/herfst.
    Jullie zijn nu aan het "braaien" op het strand en neem het ook morgen er maar lekker van.
    Liefs Baukje (&Booy).

    Ayooooooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Mijn naam is Ilja Dijkstra, geboren in Apeldoorn en woon sinds 3 jaar in Amsterdam. Voorlopig wil ik deze mooie stad zeker niet verlaten, maar wel wil ik graag voor 5 maanden afscheid nemen van deze stad om mezelf te ontwikkelen door middel van een buitenlandstage. Deze zal ik gaan doen in Curacao bij een groot evenement, namelijk: Ride For The Roses (http://www.ridefortheroses.net/). Op deze site zal ik updates geven van wat ik allemaal meemaak aan de andere kant van de wereld en hoe ik het ervaar om 5 maanden weg te zijn van vrienden/familie/vertrouwde omgeving.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 12612

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 24 Februari 2014

Curaçao again

07 September 2012 - 30 Januari 2013

Curaçao it is!

Landen bezocht: