Afscheid - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Ilja

28 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Het zit erop, mijn laatste avond op dit geweldige eiland is aangebroken. Mijn laatste verslag schreef ik nog in het oude jaar, maar inmiddels is er natuurlijk onwijs veel gebeurd. Het belangrijkste is dat de Uphill Challenge en Ride, Swim, Walk & Spinergy for the Roses een succes waren.

Afgelopen weken heb ik hard gewerkt om de evenementen tot een succes te maken. Het begon met de Uphill Challenge. De eerst twee weken van januari waren volledig in het teken van de Uphill Challenge. Veel geregel, last minute dingen en late dagen op kantoor. Zaterdag, 12 januari, begon ’s ochtends de opbouw voor de Uphill Challenge. Het regende de hele tijd, waardoor het spannend werd of we wel konden gaan starten. Uiteindelijk stopte het met regen en konden de renners starten, maar de start was wel uitgesteld, omdat de weg nog nat was. Tijdens het evenement was ik de assistent van de MC. Ik moest zorgen dat alle sponsorbedragen die terplekke nog geroepen werden, goed opgeschreven werden. Even een korte uitleg over wat de Uphill Challenge is: we hebben hier op het eiland Fort Nassau, dit is een berg, welke deelnemers zo vaak mogelijk omhoog fietsen in vier uur tijd. Voor elke ronde die ze fietsen worden de renners gesponsord door vrienden, familie, bedrijven, etc. Het was enorm gaaf om zo’n evenement van dichtbij mee te maken en te organiseren. Veel renners waren helemaal kapot op het einde, maar hebben toch nog een extra beklimming gedaan voor het goede doel. Uiteindelijk is er meer dan 150.000 gulden opgehaald voor het Prinses Wilhelmina Fonds. Hier staat nog een bericht over de Uphill Challenge: http://www.versgeperst.com/sport/191366/uphill-challenge-brengt-150-000-gulden-op.html

Na de Uphill Challenge moest er hard aan het volgende project gewerkt worden: Ride, Swim & Walk for the Roses en de Spinergy for the Roses. Ik ben in de laatste week voor de events voornamelijk bezig geweest met Spinergy for the Roses. Dit is een vier uur durende spinningmarathon, waarbij teams meedoen en sponsorgeld ophalen voor het goede doel. Aan het begin van de week kreeg ik lichtelijke stress, want we hadden nog geen spinningfietsen, geen vervoer voor de fietsen en de teams waren nog niet compleet of goed ingeschreven. Gelukkig heb ik toen aan de bel getrokken en kreeg ik via een bestuurslid een telefoonnummer van iemand die op dit eiland in het fitness wereldje zit. Ik heb haar opgebeld en binnen een/twee dagen was alles geregeld. Gelukkig!! Ook deze week heb ik lange dagen op kantoor gemaakt. Wederom veel last minute geregel en mensen nabellen of alles wel klaar zou zijn/geleverd zou worden op zondag. Zaterdag begon de opbouw van het evenement, dit was weer een lange dag. Zondagochtend om 5u stonden we alweer klaar voor de laatste voorbereidingen, want de deelnemers voor de Walk for the Roses startten om 7u. Helaas heb ik weinig meegekregen van de Walk, Swim en Ride. Dit kwam doordat ik de hele dag bij de Spinergy ben geweest voor hulp, vragen, etc. De spinergy was heel gaaf! Ik heb er redelijk wat werk aan gehad om samen met de bestuursleden dit neer te zetten en voor mij was het ook wel een kippenvel momentje toen het startsein werd gegeven. Uiteindelijk hebben we met Spinergy for the Roses ongeveer 50.000 gulden opgehaald. Dit had ik een week voor het evenement noooooit gedacht, dus ik was enorm blij met het resultaat. Ook leuk om te vertellen is dat Marcel Gierman, presenter of the year in Nederland, bij ons kwam les geven. Hij had als prijs voor presenter of the year een week Curaçao gewonnen en hij mocht bij ons de Spinergy afsluiten. Wat een geweldige entertainer en trainer is hij zeg! Ik heb echt met een big smile op mijn gezicht staan kijken naar zijn les. Voor de fitness/aerobics/zumbavriendinnen, 3 maart is solid sound en is hij er ook. Ik heb hem beloofd te komen, dus who’s in?

Eigenlijk kan ik niet goed omschrijven hoe ik alles ervaren heb. Vlak na het evenement was ik eigenlijk helemaal niet zo blij, een beetje teleur gesteld zelfs. De administratie tijdens de Spinergy had ik uit handen gegeven aan een vrijwilliger, omdat ik dat er niet bij kon hebben. Achteraf bleek dit niet op mijn manier te zijn gegaan, dus daar baalde ik van. Ook was ik zo in de weer tijdens het evenement, dat ik niet echt heb kunnen genieten van wat er nou allemaal stond. Het was namelijk zo’n onwijs groot evenement: bijna 7000 deelnemers!!! Zo’n 5% van de totale bevolking op Curaçao. Na afloop van het evenement heb ik met het bestuur nog wat gedronken, uiteindelijk wisten ze me wel te overtuigen van dat ik trots op mezelf mocht zijn met wat ik bijgedragen heb aan de organisatie. Ook Marcel, de spinner, gaf me een enorm compliment. Voor degenen die ik het nog niet verteld heb: het bestuur was zo blij met me, dat ze me volgend jaar terug willen. Volgend jaar is 10 jaar Ride for the Roses en dit moet natuurlijk goed georganiseerd worden. Deze week krijg ik de details van het aanbod te horen, maar in principe willen ze me salaris gaan betalen…. De keuze is niet makkelijk, maar ik denk wel dat het een kans is, dus ik ga er nog even goed over nadenken!

Hier nog wat nieuwsberichten over de Ride:
http://www.versgeperst.com/sport/192720/ride-for-the-roses-een-groot-succes.html

En als jullie me op de radio willen horen:
http://www.versgeperst.com/lifestyle/191198/geldinzamelingsacties-staan-of-vallen-bij-vrijwilligers.html

Naast bovenstaand fragment ben ik ook live op ParadiseFM geweest, ik was echt superzenuwachtig, maar uiteindelijk is het goed gekomen en heb ik geen onzin verteld haha. Ik ben toch blij dat ik deze dingen heb gedaan, want aan het begin van deze stage was ik al angstig om de telefoon op te pakken en mensen te bellen om korting voor het goede doel. Nu bel ik veel makkelijker en ben ik dus zelfs twee keer op de radio geweest.

Afgelopen zaterdag had ik een barbecue bij mijn stagebegeleider met een paar bestuursleden. Echt onwijs lief dat ze op deze manier afscheid hebben genomen. We moesten nog de laatste dingen aan de draaiboeken toevoegen, deze zijn nu af. Daarna hebben we lekker gegeten en gedronken. Na afloop vond ik het ook heel jammer om te gaan. Deze mensen hebben zo goed voor me gezorgd & hebben me zoveel complimenten gegeven. Daardoor is het voor mij nu ook een dubbel gevoel om terug naar NL te gaan, maar wie weet kom ik hier weer terug!

Vorige week ben ik ook nog vier dagen naar Miami geweest. Heel gaaf! Helaas niet kunnen clubben, omdat Marieke nog geen 21 is, maar ik denk ook niet dat ik het had getrokken. Na de Ride was ik oververmoeid en meteen ziek, dus alle stress kwam er even uit. In Miami hebben we vooral veel gezien. South Beach en Ocean Drive natuurlijk, we hebben op een powerboat over de everglades tussen de alligators gevaren. We hebben zelfs een baby alligator vastgehouden, foto’s volgen, ik trek wel een redelijk angstig gezicht! Ook zijn we naar Seaquarium geweest, waar we een orca gezien hebben. We hebben redelijk wat geshopt, hopelijk past het nog in mijn koffer. En wat ik het gaafste vond, was de basketbalwedstrijd van Miami Heat. Het was echt heel gaaf om te zien hoe ze er in Amerika een show van maken. Hoeveel vermaak ze voor het publiek hebben en hoe Amerikanen enthousiast hun team aanmoedigen.

Verdere verhalen kan ik jullie snel in real life vertellen, want morgen gaat mijn vlucht terug naar Nederland. Ik vind het echt heel erg jammer om te gaan, maar heb ook wel weer zin om al mijn familie en vrienden te zien. Ik heb jullie gemist!!

Tot over twee dagen, ik land op dinsdag 12u :-)!

Ayo!
Xxx Ilja

p.s. foto’s:
https://plus.google.com/photos/113401049742732306191/albums/5823479575418353649?banner=pwa&authkey=CPHu9v6P-brQMg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Mijn naam is Ilja Dijkstra, geboren in Apeldoorn en woon sinds 3 jaar in Amsterdam. Voorlopig wil ik deze mooie stad zeker niet verlaten, maar wel wil ik graag voor 5 maanden afscheid nemen van deze stad om mezelf te ontwikkelen door middel van een buitenlandstage. Deze zal ik gaan doen in Curacao bij een groot evenement, namelijk: Ride For The Roses (http://www.ridefortheroses.net/). Op deze site zal ik updates geven van wat ik allemaal meemaak aan de andere kant van de wereld en hoe ik het ervaar om 5 maanden weg te zijn van vrienden/familie/vertrouwde omgeving.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 12610

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 24 Februari 2014

Curaçao again

07 September 2012 - 30 Januari 2013

Curaçao it is!

Landen bezocht: