Call Center & Stortbuien - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu Call Center & Stortbuien - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ilja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Call Center & Stortbuien

Blijf op de hoogte en volg Ilja

27 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Siman,

De wekelijkse update is veranderd naar een tweewekelijkse update, want niet elke week gebeuren er superinteressante dingen. In het begin was alles nog nieuw en wou ik alles graag met jullie delen, nu wil ik alleen nog de leuke/bijzondere dingen schrijven. Toch is er sinds de kick-off er alweer veel gebeurd op Curaçao.

Na de kick-off volgde al snel een concert van Blof, hier heb ik tot mijn verbazing nog best wat liedjes mee kunnen zingen en was het een geslaagde avond. Iets te geslaagd, want we hadden na Blof nog geen zin om naar huis te gaan. Dus we hadden een kleine after-party bij Bermuda. De volgende dag stond eigenlijk het beklimmen van de Christoffelberg op de planning, maar deze heb ik gecancelled op advies van een van de bestuursleden van Ride for the Roses. Hij was ook bij Blof en even in de Bermuda en vond dat je toch echt wel op tijd in je bed moest liggen wil je aan die klim beginnen. Dus de Christoffelberg staat aanstaande zondag op de planning.

Ik heb in de tussentijd ook een nachtduik gemaakt. Heel eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegenvallen, omdat ik alle mooie dingen die ik had kunnen zien, gemist heb. Beetje jammer! Maar ik vond het voordat ik het water in ging best een beetje spannend. Het idee dat je in het donker met lampen het water ingaat vond ik toch een beetje eng, maar eenmaal in het water ging het prima. Verder heb ik nog niet echt gedoken, dus ik moet maar gauw een paar duiken inplannen, want ik wil wel weer duiken!!

We hebben de bioscoop nu ook al een paar keer bezocht hier. Het is namelijk heel goedkoop om naar de bios te gaan op dinsdag en woensdag. Op die dagen is het 2 voor de prijs van 1. Je betaalt dan ongeveer 3 euro voor een bioscoopkaartje, dat is nog is wat anders dan in Amsterdam. We zijn uiteraard naar Twilight geweest met alle meiden en net zoals bij de marathon vorig jaar in Amsterdam konden de meiden ook hier niet stoppen met gillen bij het zien van een goed lichaam van de weerwolf!

Ik heb eindelijk wat cultuur gesnoven hier. Op een dag in het weekend zijn we vroeg vertrokken richting de grotten van Hato (zie foto’s op picasa), we hebben daar een rondleiding gehad van een leuke gids. Hij heeft het woord ‘mensen’ wel 500x gezegd, maar was enorm enthousiast om ons alles te vertellen over hoe de grotten ontstaan zijn en hoe slaven daar geleefd hebben.

En nog iets leuks: Laura is er nu voor 8 dagen. Vorige week dinsdag heb ik haar opgehaald op het vliegveld en ze gaat alweer bijna naar huis. De tijd vliegt!! We hebben uiteraard een paar strandjes bezocht en wat feestjes opgezocht. De details laat ik hier achterwege, maar we hebben het enorm naar onze zin en ik vind het superleuk dat er een vriendin van me is! Gister was het wel een beetje sneu voor Laura, we zouden naar Westpunt gaan om een mooi strand te bezoeken, maar het begon enorm te regenen. En niet een beetje regen, het heeft de hele dag stortbuien geregend. Toen we al richting westpunt reden, hebben we besloten toch maar niet dat hele end te gaan rijden. We zijn uiteindelijk geëindigd in de sauna van het Hilton Hotel. Een heerlijk relax dagje dus.

Dan nog even wat updates over mijn stage. Vorige week is er bij mij de hele week gebeld vanuit ons ingerichte call center voor Ride for the Roses. We hebben veel bedrijven benaderd voor een sponsorbijdrage van 250 gulden. Voor dit bedrag krijgen sponsoren een autovlag van Ride for the Roses om te laten zien dat ze ons goede doel sponsoren en dat ze dus committed zijn. Ons streven was om 20.000 gulden op te halen en toevallig werd ik vanavond gebeld dat dit bedrag ruimschoots gehaald is. Mede dankzij een hele grote sponsor die in plaats van 250, 12.500 gulden gaat sponsoren. We kunnen dus zeggen dat dit call center een succes is geweest en morgen hebben we nog een extra dagje ingepland om de laatste mensen terug te bellen vanuit het call center die nog aan het twijfelen waren.

Ik heb weer iets geleerd van het call center: zet mij nooit meer in een call center. Ik hoefde zelf niet te bellen en mocht verder werken aan mijn eigen opdrachten, maar ik heb werkelijk niks kunnen doen. Iedereen stelde mij natuurlijk vragen, want ik was de enige aanwezige van ‘Ride for the Roses’. Daarnaast praat iedereen door elkaar heen, waardoor ik me niet goed kan concentreren op mijn werk. Gelukkig is morgen dus de laatste dag, daarna is het weer lekker rustig op kantoor. Martijn maakte al grapjes in de zin van ‘be carefull what you wish for’. Martijn is namelijk niet heel vaak op kantoor en ik vind het saai alleen op kantoor, dus had dat gezegd. Dus Martijn zei al: vind je het niet gezellig met zoveel mensen om je heen. Conclusie: nee, dat vind ik niet. Maargoed nog 1 dagje!

Verder wordt het nu drukker op stage, want het evenement is al over minder dan 2 maanden en de Uphill Challenge is nog een week eerder. Spannend!! Flyers, posters, aanmeldformulieren, noem het allemaal maar op, ik ben er in ieder geval druk mee. Fingers crossed dat alles op tijd gemaakt is en op tijd geleverd wordt.

Omdat ik een manusje van alles ben, ben ik ook nog steeds bezig met de voorbereidingen voor de spinningmarathon en voor de veiling. Mochten jullie dit lezen en denken ik heb nog wel een leuk item voor de veiling. Iets in de richting van een gesigneerd shirt van een bekende sporter of bekende artiest, alles is welkom!

Nou dit was hem weer, nu ga ik lekker uit eten met Laura. Want hier in de keuken word ik nog steeds gillend gek, nog maar 4 dagen en dan ga ik verhuizen! YES!

Voor de foto’s kunnen jullie kijken op: https://picasaweb.google.com/113401049742732306191/Curacao?authkey=Gv1sRgCNjwk7TivoycMw

Veel liefs vanuit Curaçao,
Ilja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilja

Mijn naam is Ilja Dijkstra, geboren in Apeldoorn en woon sinds 3 jaar in Amsterdam. Voorlopig wil ik deze mooie stad zeker niet verlaten, maar wel wil ik graag voor 5 maanden afscheid nemen van deze stad om mezelf te ontwikkelen door middel van een buitenlandstage. Deze zal ik gaan doen in Curacao bij een groot evenement, namelijk: Ride For The Roses (http://www.ridefortheroses.net/). Op deze site zal ik updates geven van wat ik allemaal meemaak aan de andere kant van de wereld en hoe ik het ervaar om 5 maanden weg te zijn van vrienden/familie/vertrouwde omgeving.

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 12609

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 24 Februari 2014

Curaçao again

07 September 2012 - 30 Januari 2013

Curaçao it is!

Landen bezocht: